Prologue.
For she is his poet and he is her poetry - Lang Leav x
Assalamualaikum semua. hehe. okay, hari ni aku pergy melawat ke rumah orang tua dekat Kemumin dgn ahli Y2Y. ohooo, best sangat-sangat. first time ada experience macam ni. memang berbaloi sangat. pagi tu bertolak dgn van Y2Y. pastu sebaik sampai kitaorg buat senam aerobik diketuai oleh kak dr KIST. best gila. lama gila kan tak buat senaman. lebih sejam juga. mula-mula panaskan badan slps tu pasang lagu, sambil-2 menari. ada lagu What Makes You Beautiful dr One Direction. slps tu, ada tarian pocho-pocho. slps tu, kitaorg buat chicken dance. wow, it's been a long time since the last time aku buat tarian tuh. :>

slps tuh, kitaorg ada gotong-royong. then, babak yang paling sedih time kitaorg pergi serve makanan untuk org-org tua. aku tolong suapkn makanan untuk sorang makcik ni. Ya Allah, rasa gugur jantung aku. memang bergenang air mata aku. then, aku nampak makcik tu mengalirkn air mata. ini la scene yg sangat menyentuh hati aku. mujur aku tak menangis kat situ. memang nak tapi aku tahan. then, ada sorang kak dr Y2Y ni, i can't tell her name tapi dia ambil najis sorang makcik yang ada dkt ats katil dgn tangan. memang terkejut. rasa macam dunia berhenti time tu. tak percaya pon ada but i see it with my own eyes. 

and, ada sorang makcik dia bercerita yg suami dia dh meninggal dunia for 30 years. well, what can i say? she's been waiting for her husband like 30 years. and, makcik tu kata husband dia handsome, macam mat salleh. bulu mata lentik. i was like, shot, this is so sad girl. if aku duduk dekat tempat makcik tu, tak pasti lagi aku boleh survive ke tak. and, makcik tu sempat pesan, 'jangey wat gini ko mok deh. jago molek' :<

so, aku rasa sangat bertuah sebab dapat buat kerja amal and dpt pengalaman yg paling berharga dlm hidup. sometimes, buat benda macam ni dpt menyedarkn kita. aku rasa sangat bersyukur dgn apa yg aku ada. mungkin benda yg aku hilang sebelum ni tak sesuai hadir dlm hidup aku. Tuhan sudah simpan yang terbaik untuk kita. so don't worry and smile :')


Layout by ohfudge!. Colours from Colourlovers. Font from Google Web Fonts.